Rövid szöveges bemutatás:
Az alfa-béta vágás egy a játékokban lévő mesterséges intelligencia működésére kidolgozott algoritmus. A játékokban a mesterséges intelligencia működése dióhéjban egy játékfára egyszerűsödik, amelyben az egyes lehetséges lépésekre adott lehetséges lépések szerepelnek körkörösen, ameddig a játék állása a végéhez nem ér. Ebből is látható hogy a fa mélysége óriási méreteket ölthet fel. Éppen ezért ha van olyan lépésünk amelyet úgysem lépünk meg, mert találtunk már vele egy szinten egy nagyobb hasznosságú lépést, akkor nem vizsgáljuk tovább a sohasem be nem következő lépésünk következményeit. Például: ha ez ellenfél válaszlépése túl jó, akkor úgyse fogjuk meglépni az azt lehetővé tévő lépésünket. Ezt a keresést nevezzük alfa-béta keresésnek a játékfa vágást pedig alfa-béta vágásnak. Ilyen algoritmust használnak például a sakk, az amőba és számos további kétszemélyes játéknál is.